سلام همراهان، شب شما زیبا


پیام ها و نظرات زیبا و خواندنی درباره پُست قبل(چند کلمه با خانم های بیوه) دریافت کردم و مطلع شدم که در چند سایت دیگه از جمله در سایت پارسی نامه از نوشته های برگزیده انتخاب شده است. الحمدلله و از عنایات شما عزیزان سپاسگذارم.


بسیار مایل بودم که همه پیام ها را تایید کنم اما صلاح نبود. به نظرم رسید چند نکته دیگه در دنباله مطالب مربوط به خانم های محترم بیوه عرض کنم:


8- خانم هایی که شریک زندگیشان را از دست داده اند باید دقت کنن که در مسافرت هایی که به صورت گروهی شرکت میکنن حتی در سفرهای زیارتی خارج از کشور، کسی به تنهایی آن ها پی نبرد و اگر فرزند و کودکانی دارند به آنها توصیه کنند که این مطلب را افشا نکنند. چرا که در سفرهای سیاحتی و حتی زیارتی، فرصت نزدیک شدن شبانه روزی بین اعضای گروه یا کاروان وجود دارد و بنا به تجربه بعضی عزیزان، می تواند مقدمات مشکلاتی را فراهم نماید.


9- بعضی از خانم های متاهل و میان سال، وقتی به خانم های بیوه برخورد میکنن، به خودشون اجازه میدن که به بهانه دلسوزی برای آینده آنها تصمیم بگیرن و انواع و اقسام خواستگارها را معرفی کنن!  بسیار دقت کنید و مدام با چنین خانم هایی مراوده نداشته باشید. با آنها زیاد درددل نکنین چرا که معلوم نیست که اسرار شما را حفظ کنند و برای شوهردادن شما به تحریک احساس ترحّم دیگران متوسل نشوند.


10- اگر بنا به هر دلیلی قصد و یا شرایط ازدواج مجدد ندارید، به فکر استقلال جیب و دخل و خرج زندگیتان باشید. اما شدیدا مراقب باشید تا در روند پیدا کردن شغل مناسب با شرایطتان، در مجموعه هایی که تفکیک جنسیتی صورت نگرفته و صاحب کار و مسئول جوان و کم سن و سال و یا مشکوک دارد ورود پیدا نکنید. می توانید به طرف مشاغل کارگاهی و یا دفاتر خانگی بانوان در امور مهندسی و مدیریتی و بافندگی و خیاطی و امثال ذلک وارد بشوید.


11- در خرید روزانه و یا تعمیر ماشین و امور فنی مربوط به منزلتان، دقت کنید که به صورت مکرّر به مکان واحد و یا یک شخص غریبه مشخص مراجعه نکنید تا برای کسی سوال پیش نیاد که چرا شما مدام تنها مراجعه میکنید و یا به آدرس منزل و شماره همراه شما به بهانه اشتراک شما در اماکن خرید دسترسی پیدا نکنند. خانم های بسیاری با رعایت نکردن این اصل مهم، مورد اذیت و آزار فروشندگان و تعمیرکارها و افراد مشاغلی قرار گرفته اند که آن خانم با آنها ارتباط روزمره داشته است.


مطلبی درباره شیوه کنترل غرایز و نیازهای طبیعی چنین خانم هایی وجود داره که بنده از بیانش معذورم و توصیه میکنم به پایگاه ها و دیگر درگاه های علمی و معنوی امین مراجعه کنید و جواب سوالاتتان را در آنجا بیابید.


شاید پُست بعد درباره چند توصیه به خانم های «مطلّقه» مطالبی را عرض کنم. باید بینم میتونم مطالبم را تنظیم کنم یا نه؟


امیدوارم به برکت وجود نازنین امام باقر علیه السلام که در آستانه ولادت باسعادتشان هستیم و همچنین با مدد از ماه شیرین و زیبای رجب، زندگی همه ما مملو از آرامش و آسایش باشد.


لطفا برادر کوچکتان را از دعای خیر محروم نکنید.