سلام بچه ها! امیدوارم حالتون خوب باشه.


با یکی از رفقا چند دقیقه دیدار کردیم و بدون اینکه از قبل هماهنگ کرده باشیم درباره «بستن بخت» و «بازکردن بخت» صحبت کردیم.


وقتی به خودمون اومدیم دیدیم یک ساعت باهم بحث میکردیم و عده ای هم دورمون جمع شده بودن!!


برای باز کردن بخت در کتب معروفه و معتبره دینی موارد زیر اومده:


1) ذکر یالطیف ( همراه با لطف و مهربانی با دیگران)

جهت بخت گشایی ذکریالطیف راهرروز 129مرتبه بخواند.( عدد 129 حساب ابجد لطیف است)


2) سوره نور آیه 32( همراه با امید به فضل خداوند و تلاش برای ازدواج )

 سوره نور آیه 32 را به وقت اذان بخواند: وَ أَنْکِحُوا الْأَیامى‏ مِنْکُمْ وَ الصَّالِحینَ مِنْ عِبادِکُمْ وَ إِمائِکُمْ إِنْ یَکُونُوا فُقَراءَ یُغْنِهِمُ اللَّهُ مِنْ فَضْلِهِ وَ اللَّهُ واسِعٌ عَلیمٌ  (اى اولیاء جوانان) عزب‏ها و بى‏همسرانتان را و از بندگان و کنیزانتان آنهایى را که صلاحیت ازدواج دارند همسر دهید اگر فقیر باشند خداوند از فضل خویش بى‏نیازشان مى‏کند و خداوند داراى وسعت نامتناهى و داناست.


3) سوره انبیا آیه 89   ( به دلیل آیه 90 همراه با بیم و امید وخشوع و سرعت در کارهای خیر )

سوره انبیا آیه 89  به مدت چهل روز  بعد از هر نماز واجب بلافاصله بدون اینکه با کسی حرف بزند یک صلوات بفرستد و هفت مرتبه این آیه مبارکه را تلاوت کند( در ایام عذر شرعی بعد از پاک شدن باقیمانده چهل روز را بخواند)

رَبِّ لا تَذَرْنی‏ فَرْداً وَ أَنْتَ خَیْرُ الْوارِثینَ : پروردگارا، مرا تنها (و بدون فرزند و وارث) مگذار و (اگر وارثى هم ندهى باکى نیست، زیرا) تو بهترین وارث‏ها هستى.


4) سوره احزاب ( همراه با عمل به مضامین سوره شریفه )

از امام جعفر صادق علیه السلام روایت شده است که اگر دختری در خانه مانده باشد و کسی به خواستگاری نیاید سوره احزاب را بر پوست آهو یا پاره ای کاغذ بنویسد و در کوزه ای کوچکی قرار داده و آن کوزه را در خانه ای که آن دختر زندگی می کند قرار دهد پس انشاءالله خواستگار آن دختر زیاد شود ، همچنین برای سریع آمدن خواستگار نیز همین طریق مفید است. انشاء الله


5) سوره روم آیه 21( همراه با تفکر در آیات الهی )

این آیه را روزی چهل بار چهل روز بخواند:

وَ مِنْ آیاتِهِ أَنْ خَلَقَ لَکُمْ مِنْ أَنْفُسِکُمْ أَزْواجاً لِتَسْکُنُوا إِلَیْها وَ جَعَلَ بَیْنَکُمْ مَوَدَّةً وَ رَحْمَةً إِنَّ فی‏ ذلِکَ لَآیاتٍ لِقَوْمٍ یَتَفَکَّرُون‏

 و از نشانه‏هاى او این است که براى شما از جنس خودتان (نه از فرشتگان و نه از اجنّه و غیر آنها) همسرانى آفرید که در کنار آنها آرامش یابید، و میان شما (شوى و زن یا افراد نوع انسانى) علاقه دوستى و مهر باطنى نهاد، همانا در این امر نشانه‏هایى است (از توحید و قدرت و حکمت خدا) براى گروهى که مى‏اندیشند.


6) سوره طه آیات 25 تا 28

هر روز این آیات را بخواند که کارش آسان شود و زبانش در مجلس خواستگاری گویا شود)

رَبِّ اشْرَحْ لی‏ صَدْری (25)

گفت: پروردگارا، سینه‏ام را گشاده گردان (صبر و حوصله فراوان به من بده).

وَ یَسِّرْ لی‏ أَمْری (26)

و کارم را بر من آسان ساز (در انجام رسالت یاریم کن)

وَ احْلُلْ عُقْدَةً مِنْ لِسانی‏ (27)

و گرهى (را که مانع بیان مقصود است) از زبانم بگشاى.

یَفْقَهُوا قَوْلی‏ (28)


7) دعای یستشیر( همراه با توکل و تضرع بسوی خداوند و استغفار با حالت پشیمانی)

دعای یستشیر را که پیامبر گرامی صلی الله علیه و آله به علی علیه السلام تعلیم داد برای کسب آرامش خود  بخواند. و اگر قصد کند برای ازدواجش و 40  روز با توجه و تدبُّر در معنی آن بخواند انشاءالله موثر است (بهتر است بعد از نماز صبح باشد)با خواندن این دعا انسان امیدش از غیر خداوند کنده می شود و این بهترین حالات انسان است.)


8) سوره فرقان آیه   74 ( همراه با تقواپیشگی و کمک کردن دیگران برای رسیدن به تقوا)

این آیه را زیاد بخواند ( و چه بهتر هر روز در قنوت نمازهای خود بخواند) :

رَبَّنا هَبْ لَنا مِنْ أَزْواجِنا وَ ذُرِّیَّاتِنا قُرَّةَ أَعْیُنٍ وَ اجْعَلْنا لِلْمُتَّقینَ إِماماً  

و آنان که مى‏گویند: پروردگارا، براى ما از همسران و فرزندانمان روشنى دیدگان (نسل‏هاى صالح و پاک و متّقى) عطا کن و ما را بر پرهیزکاران (در مسابقه به سوى ایمان یا رهبرى در اصول و فروع و معارف) پیشوا گردان.


9) سوره بقرة آیه  201   در قنوت نماز

رَبَّنا آتِنا فِی الدُّنْیا حَسَنَةً وَ فِی الْآخِرَةِ حَسَنَةً وَ قِنا عَذابَ النَّارِ

پروردگارا، به ما در دنیا نیکى و در آخرت نیکى عطا کن و ما را از عذاب آتش (دوزخ) نگاه دار

کسی که این دعا و این آیه را در  قنوت نماز بخواند ده تا حاجت از خداوند خواسته است هفت  تا در دنیا و سه تا در آخرت که عبارتند از:

1) همسر خوب که او را در امور آخرت و دنیا یاریش بدهد( البته در روایت مراد از حسنه زن مومنه هست برای همسری که در این صورت پسرها این آیه را برای همسریابی می خوانند  )

2)  اخلاق خوب

3) علم و تخصص و رزق واسع

4) ایمان و تدین

5) قلب شاکر

6) زبان ذاکر

7) ولایت علی بن ابیطالب صلوات الله علیه


10) سوره ذاریات همراه با انجام  هشت کار و انجام ندادن پنج کار

سوره ذاریات را هر روز بخوانند همراه با اینکه پنج کار نکند و هشت کار انجام دهند که اگر ترجمه این سوره را پسران عزیز و دختران گرامی بخوانند واقف  به این امور ایجابی و سلبی خواهند شد.


 امام صادق علیه السلام فرمودند هر کس این سوره را  بخواند و مداومت کند خداوند زندگیش را اصلاح می کند و معیشت و زندگی شامل ازدواج و مسئولیتهای زندگی و کارهای روز مره می شود هر کس بخواهد زندگیش مدیریت شود از خواندن این سوره غافل نشود. تا قبل از ازدواج بخواند به نیت ازدواج و وقتی انشاءالله ازدواج کرد بخواند برای مدیریت شدن زندگیش البته  همراه با انجام امور ایجابی و ترک امور سلبی . به حمدلله این  بنده حقیر  در امورات زندگی با خواندن این سوره شریفه  بسیار موفق بوده ام و خداوند کاملا زندگی را دیف می کند.


خدا بختتون باز کنه الهی.