دارالتحفیظی ها سلام


در زندگیم خیلی اهل حسادت و غبطه خوردن نبوده و نیستم الحمدلله. اما معتقدم اگر هم قرار باشه به کسی غبطه بخورم باید به شماها غبطه خورد. چون در بهترین دوران زندگی جوانی و اوج سرحالی و نشاط، در حال حفظ و حمل تنها کتاب مقدس آسمانی هستید که قرار نیست تا قیام قیامت تحریف بشه. قرار نیست حرفی بالاتر از اون حرف نازل بشه و اصلا کسی نمیتونه حرفی مثل اون بیاره چه برسه به اینکه بخواد بهتر از اون حرف بزنه. پس شما حافظ و حامل بهترین کلمات و حرفهای دنیا و آخرتید.


اگر بچه های بیت النور جهرم نبودید، اگر انتخاب شده های خود قرآن نبودید، اگر اهل نبودید و شیر پاک و لقمه حلال والدینتون و تلاش های فردی و مجاهدت های شخصی شما نبود، الان هم بچه های جهرمی امام هادی(سلام الله علیه) نمیشدید. من خیلی فکر کردم تا به این تعبیر درباره شما رسیدم: بچه های جهرمی امام هادی(علیه السلام)!


نمیدونم میدونید یا نه؟ سیزده قرن پیش، درباره امام هادی و امام عسکری شبهه بی سوادی و بی فرزندی علم کردند!! اما این دو امام همام در جهت پاسخ به شبهه اول، با استفاده از آیات قرآن حکیم و معجزاتشان، بیشترین معجزه ها را در بین اهل بیت به خودشان اختصاص دادند. خداوند هم شبهه عقیم بودن آن امامان را با زمینه چینی درباره ولادت امام عصر ارواحنا فداه برطرف نمود. شما واجبه که در مسیر علوم وحیانی قدم بردارید و با تبلیغ عملی و دور از ریا و خودبرتر بینی، فرزندان صالح امام هادی را زیاد و زیادتر کنین. فرزندان امام هادی، فرزندان حامل قرآن و حافظ دین و ناصر شریعت اند. پس بسم الله...


چند تا کلمه رک و بی پرده باید عرض کنم:


1-خانم های دارالتحفیظ! شما را به حضرت زهرا قسم میدم که از بحث ها و حاشیه های دخترانه و لوس شدیدا پرهیز کنید. آفت جلسات علمی خانم ها، حاشیه های آن است. اینکه کی کجاست؟ چرا میاد؟ چرا نمیاد؟ چرا با اینه؟ چرا اینو گفته؟ چرا اونو نگفته؟ ازدواج کرده؟ عقده؟ چیکاره است؟ این آقای فلانیه؟ چیکاره خانم فلانیه؟ تیپ آقای فلانی چرا اینجوریه؟ تیپ نگاه کردن خانم فلانی چرا اونجوریه؟ ..... قسمتون دادم به حضرت زهرا از این حرفهای بی سر و ته پرهیز کنید. شما اومدید قرآن حفظ کنید و برید! پس حفظ کن و برو!


2-آقایان دارالتحفیظ! شما را به امام حسین قسم میدم که کاری نداشته باش صالح حیدری چند سالشه؟ پایه چنده؟ خونشون کجاست؟ کی به عنوان ریاست تعیینش کرده؟ باباش و کاکاش کی هستند؟ چرا خوشتیپه؟ چرا موتورش فلان جوره؟ کی از خودش قرآن میپرسه؟ پول از کجا میاره؟ جلسه خانم ها کی اداره میکنه؟ ..... به من و تو چه؟ تو را به امام حسین قرآنت را حفظ کن و برو! (ضمن اینکه حالا بماند که همین آقا هم مقروض مردمه و هم داره از زار و زندگیش مایه میذاره.)


3-بعضی از روحانیت و طلاب محترم! دیدید که دارالتحفیظ گرفت! دیدید که همین چند تا پسر جوون با انگیزه سطح مقدماتی حوزه کاری کردند که شما مبسوط الیدها و درس خارج خونده ها دارید از هنرنماییشون انگشتتون را میگزید! بالاخره یه روز رفتید نشستید و گفتید: «دفتر و دستک راه انداختند» اما امروز فرزندانتون دارند همونجا قرآن خون میشوند. این کار گرفته و داره به اوج بالندگیش میرسه. پس دیگه با آبروی خودتون بازی نکنید. دیگه سنگ اندازی نکنید. هرچی در کار من و کلاسها و دوره های من سنگ اندازی کردید و چوبش را هم خوردید دیگه بسه! اما پیشنهاد میکنم با امام هادی و بچه هاش در نیفتید! امام هادی مثل من نیست. با کسی شوخی نداره. حداقل تایید نمیکنی نکن! اما زبون بد هم نذار!


4-صالح حیدری عزیز! یادته خونه آشیخ جعفر مصلی نژاد بهت چی گفته؟ گفتم این گوش در، اون گوش هم دروازه! حالا اولشه. تن و دنده خودت را پهن بگیر! من هم موقعی که میخواستم شروع کنم یه جَوون کت و شلواری پایه 7 حوزه بودم. خون دل خوردم، تهمت ها شنیدم، با آبروم بازی کردند، شیشه های خونمون را زدند شکوندند، تهدیدم کردند، زن های طلبه ها خانمم را منزوی کردند، اما .... یه روز برای مرحوم آیت الله شب زنده دار این ها را تعریف کردم. بعد از اینکه این حرفها را زدم، آقا فقط فرمود: «خوش به حالت! معلومه که داری درست میری.» الطاف خاص الهی وقتی شامل آدم میشه که بدونه داره درست میره و دل از بنده هاش هم بریده باشه. من وقتی از همه چی دل بریدم، تازه معمم شدم. تازه فهمیدم چجوری باید کار کرد که فردای قیامت شرمنده قرآن نشیم.


صالح جان! مسیر همینه که داری میری. حالا اگه حرف من واست مهمه، من دارم میگم مسیر همینه. تیمت را قوی بچین. به حرفهای خاله زنک بازی گوش نده. همینطور که تا الان گوش ندادی. به راحتی اخراج کن. گناهش گردن من. اگه دیدی کسی این کاره نیست و حتی مضرّه، ولش کن. میدونم که به خوبی آگاهی که دلسوزی حدی داره. پس به راهت ادامه بده اما درس و اجتهادت هم شهید نشه.


بچه های دارالتحفیظ! بهتون غبطه میخورم و براتون دعا میکنم.


مخلص همتون


 

یازهرا