سلام دوستان عزیزم، منتقدانم، مخالفینم و همه کسانی که با حضورشون در زندگی من سبب رشد و تعالی من هستند!

چون فرصتم بسیار محدوده، چند نکته را مختصرا عرض میکنم:

1-در سطح وسیع دولتی، چندان بویی از حمایت و حفاظت از خط مقاومت در منطقه و حمایت از خانواده کسانی که عزیزانشون در خط مقدم جبهه علیه تکفیر هستند به مشام نمیرسه. اسمش هر چه باشد و دلیلش هر چه که هست، به نظر حقیر درست نیست که خانواده ها مدام شاهد تشییع عزیزان رزمندشون باشند اما رسانه ها و دولتی های ما حرف و تقدیر و یادی از آنها نمیکنند. این ممکن است منجر به موجی شود که عدم رضایت خانواده هایی از دستگاه های دولتی و حتی خدایی نکرده نظام را در پی داشته باشد. پیشنهاد میشود که به صورت مهندسی شده و حساب شده، ساعاتی از اوقات رسانه ملی و مطبوعات ما به پوشش این مسئله اختصاص دهد تا خانواده ها بدانند که حتی اگر عزیزشون سردار هم نباشه اما برای همه مهمه و بی خیال از کنارش رد نمیشوند.

2-هیچ عزم جدی بر معرفی بیشتر و تبلیغات جهت تقویت و وسعت دایره مخاطبان شبکه افق دیده نمیشود. اگر ده تا تیم به درد بخور در کل مجموعه صدا و سیمای وجود داشته باشه، حداقل هشتاش در شبکه افق مشغولند و سرشون به تنشون انصافا می ارزه. من در آماری که گرفتم، از هر ده خانواده، نه تا از آنها اصلا از خطوط و جایگاه و وزانت و افق دید شبکه افق اصلا اطلاع نداشتند! اگر روند به همین صورت بماند مجبور خواهند شد که برنامه های آن شبکه را عاریتی به دیگر شبکه ها بدهند. این درست نیست. بیشتر دانشجوهایی که شوری در سر و ذوقی در ذائقه دارند اما ظاهرا دم از مخالفت با نظام میزنند، وقتی به سوی این شبکه کشیده میشوند و برای آنها اندکی از افکار این شبکه تشریح میکنم، به معنای حقیقی کلمه مجذوب مستندهای این شبکه شده و راه خودشون را پیدا میکنند. برای جذب مخاطبان بیشتر به تماشای تنها شبکه ای که خطوط فکری صحیح رسانه انقلابی و اسلامی را ترویج میدهد باید فکری کرد.

3-من یک نفرم. از حال کسی دیگر با روحیه مشابه خودم هم متاسفانه اطلاعی ندارم. اما ما به تیمی قوی و قدرتمند برای پاسخگویی به شبهات و مسائل ژئوپلیتیک و استراتژیکی در فضای مجازی نیاز داریم. چه بپذیریم و چه نپذیریم، امسال نمایندگان مردم و حتی خبرگان، ابتدا در فضای مجازی انتخاب خواهند شد و سپس و بالتبع در فضای حقیقی به قدرت میرسند. من به ده ها تیم تلگرام و واتساپ و بیسفون بچه های ارزشی و حتی منسوبین به واحد تبلیغ حوزه علمیه قم پیوستم و پس از مدت کوتاهی از آنها جدا شدم. چرا؟ چون بسیار ضعیف و لاکپشتی عمل میکردند. حتی برای بعضی حضرات باید ساعت ها مطلبی را توضیح داد تا شاید به موضوع منتقل شود و بتواند برایش تبلیغ نماید! آنهم چه تبلیغی؟! تبلیغی که هنوز مسائلش برای شخص مبلّغ روشن نیست. مسائلی مثل تعریف خط مقاومت، تعریف حرکت انقلابی، تعریف مهندسی فرهنگی، تعریف چالش هزاره ها، روش های جذب سیاسی معاندین و معاودین، روش پاسخ به متناقض نماها و...

4- اگر حوزه و دانشگاه ما، جوانان پر شور اما فاقد تجربه نظامی و جنگ شهری را به جای ثبت نام برای سوریه و عراق به سمت و سوی جهاد مجازی بر علیه سکولارها و ملی مذهبی ها هدایت نکنند و آموزش های لازم را ندهند، به زودی شاهد آنتی انقلابی خواهیم شد که به این راحتی قادر به جمعش نخواهیم بود. حتی اگر اقتدار ظاهری را بتوانیم حفظ و مردم را از کف خیابان ها و غبار فتنه ها جمع کنیم، اما روز به روز به جمعیت خاکستری ما افزوده خواهد شد.

دولتی های عزیز! لطفا اسباب خنده مردمی که با پروکسی و موروکسی روزش را شب و شبش را روز میکند فراهم نکنید! راهش رایزنی برای فیلتر واتساپ و تلگرام نیست. راهش تعلیم و تربیت افسر ارزشی فضای مجازی توسط ردیف بودجه فصل دوم شورای عالی انقلاب فرهنگی در کارگروه رسانه و فضای مجازی است. نه اینکه هر آخوند و طلبه ای که گوشی اندروید داشت را فعال فضای مجازی بدانیم و دلخوش باشیم که کاری در حال شدن است! چه بسیار دیدیم و دیدند حضراتی که به اسم روحانیت، حضور پر خیر و برکتشان را در گروه های مجازی ابتدا تبریک و در نهایت تسلیت گفتند!!

سخن بسیار است. اما همین کفایت دنیا اگر کند..

 

التماس دعا/ یازهرا

محمد رضا حدادپور جهرمی