نه پیرم نه دُگم و متعصبانه به همه چیز نگاه میکنم اما دوس دارم خارج از گود به بعضی چیزا «قشنگ» نگاه کنم نه اینکه به هرطرف خیره بشم.

امروز(سه شنبه، 27آبان) به تاریخ قمری، سالروز بیدار شدن اصحاب کهف از خواب چند قرنشان است.

تصور بفرمایید اصحاب کهف، از خواب بیدار شدند و یه راست اومدن وسط پارک هایی که هردختر و پسری با یه شمع پاشده اومده تا یا یاد پاشایی را گرامی بدارد یا وجود خودشو به دیگران یادآوری کنه یا حالا هرچیز دیگه.

چشم اصحاب کهف چرا ده تا نشه وقتی:

1 - اصحاب کهف بخاطر «جوگیر نشدن» و همرنگ جماعت کفار نشدنشون از شهرشون رونده شدند اما اینا به خاطر جوگیر شدن به پارکها هجوم آوردن!

2 - اصحاب کهف بااینکه از مردم و حکومت رونده شده بودند میتینگ نگرفتند اما اینا با وجود همکاری تمام قد صدا و سیما و نیروهای انتظامی و... بازم میتینگ میگیرن!!

3 - اصحاب کهف به کسانی که با اونا به خاطر دفاع از مقدساتشون به غار نیومدند وصله و برچسب نزدند اما روزنامه های اینا به خاطر عدم شرکت دیگران، به بقیه انگ بی هنری و عدم درک هنرمندان و... زدند!!

4 - اصحاب کهف با اینکه تمام ادیان و ملل جهان را مبهوت ایمان و عزم راسخ خودشون کردند تازه بهشون میگن«یاران غار» اما اینا بخاطر اجرای چندتا کنسرت و درآوردن صدای کف و سوت مردم بهشون میگن«هنرمند»!!

5 - اصحاب کهف وقتی شب خوابیدند مایه درس اولوالباب(خردمندان عالم) شدند اما اینا صبح از خواب بیدار شدند اما درس و دانشگاه را تعطیل کردند تا مضهکه شبکه b b c و تیر و طایفه های اون وری آبیشون بشیم!

6 - بییشتر مردم اون روزگار(به شهادت متون تاریخی) در برابر خانواده اصحاب کهف موضع نگرفتند بلکه تازه خیلی ها به سر عقل و دین آمدند اما بعضی از اینا به پدر محترم مرحوم پاشایی که گفته بود «توی ماه محرم واسه پسرم کنسرت مختلط و مجالس ناجالب نگیرید»، گفتند: پسرت بوده که بوده! وقتی روضه علی اکبرت را خوندی پاشو برو دیگه!

خدا روح مرتضی پاشایی را شاد کنه و به خانواده اش علی الخصوص پدر محترمش صبر عنایت کنه ان شاءالله.

 همچنین امیدوارم هنرمندان و بازیگرها و خواننده های ما بفهمند که بالاخره از «سکانس آخر زندگی» گریزی نیست و باید جوری زندگی کرد که قبل از خودمون یه چیزی واسه اون طرفمون(قبر و برزخ و قیامتمون) بفرستیم وگرنه اصلا روی هیکل دوستان مثلا هنرمندتون نمیشه در مراسم تشییع و ترحیمتون حساب کرد. چون در مراسم تشییعمون، وقتی خانم های بسیار بدحجاب با انواع آرایش های غلیظ مجلس ترحیمی(!!) و دختر و پسرهای مختلط با فاصله اندک شرکت کنند و هنرپیشه ها جوری بایستند که مدل موهای لاس و لَختشان به هم نخورد و چهره های ورزشی و هنری جوری قدم بردارند که پوزیشن قشنگتری در قاب دوربین ها داشته باشند و...، فکر نمیکنم مراسم ترحیم و تشییعمان محلّ رفت و آمد ملائک رحمت باشه و حتی روضه علی اکبر امام حسین علیه السلام به شادی روحمان کمک شایانی بکنه.(تازه اگه مثل مرحوم پاشایی، لیاقت خواندن روضه علی اکبر بالای جنازه مان را داشته باشیم و پدر گُل، شجاع  و سینه سوخته ای مثل بابای مرتضی پیدا بشه)

یا حق