سفارش تبلیغ
صبا ویژن
منوی اصلی
تدبر در قرآن
آیه قرآن
لینک دوستان
خبرنامه
 
آمار وبلاگ
  • کل بازدید: 534799
  • بازدید امروز: 9
  • بازدید دیروز: 5
  • تعداد کل پست ها: 310
درباره
جستجو
مطالب پیشین
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
ابزار و قالب وبلاگ

متافیزیک و ماوراءطبیعه
فیس بوک - شبکه اجتماعی جامعه مجازی" onerror="this.style.display='none'"/>فیس بوک
وصیت شهدا
وصیت شهدا
کاربردی



ابر برچسب ها
انسان - مسیحیت - آدم - حوا - بهشت[1] ، برنامه ریزی[1] ، جهرم، ناامنی، امنیت، دادگاه[1] ، حدادپور، اربعین، کربلا[1] ، حدادپور، اسرائیل، جهاد، مغنیه، تروریست، سوریه[1] ، حدادپور، اسرائیل، شهید الله دادی، حزب الله، خون[1] ، حدادپور، افغانی، پراید، زانتیا، مادر[1] ، حدادپور، امام حسن، مسئله، فلسفه[1] ، حدادپور، امام حسین[1] ، حدادپور، پاریس، فرانسه، ترور، تروریسم، خشونت[1] ، حدادپور، پاسخ به سوال، نامحرم، کمک[1] ، حدادپور، تشکر و قدردانی، پارسی نامه[1] ، حدادپور، جهرم[1] ، حدادپور، جهرم، جامعه شناسی[1] ، حدادپور، چهارشنبه، جلسه[1] ، حدادپور، حضرت معصومه[1] ، حدادپور، حکمت، خداوند، طوفان، گنجشک، مار[1] ، حدادپور، داعش، روحانیون[1] ، حدادپور، دانشگاه، صفر، پیامبر، سیاست، داخلی، خارجی، صفات پیامبر[1] ، حدادپور، دلسوزی، ممنوع[1] ، حدادپور، شهدا[1] ، حدادپور، شهید غلامعلی پیچک[1] ، حدادپور، صفر، دکتر شریعتی، اربعین[1] ، حدادپور، عموباربد، عبدالرحمن رحمانیان[1] ، حدادپور، گله، نظام اسلامی[1] ، حدادپور، لب تاپ[1] ، حدادپور، ماه صفر، تبلیغ، حضرت زهرا[1] ، حدادپور، میان بر، راه، نیاز[1] ، حدادپور، نامه، خواهر، آبجی، مرد، پسر، اغفال[1] ، حدادپور، نظام، انقلاب، مسائل شرعی[1] ، حدادپور، نیاز، درمان[1] ، حدادپور، وبلاگ[1] ، حدادپور، وبلاگ، وبلاگ نویسی[1] ، حدادپور،نامه[1] ، سوءاستفاده، اموات[1] ، هدف[1] ، هدف سازی[1] ،



سلام دوستان همراه و هم دل و هم زبان!


تصور کنین امروز صبح امام زمان (سلام الله علیه و ارواحنا فداه) ظهور کرده بودن:


چند نفرمون خواب بودیم؟ یا بهتره بپرسم کیا بیدار بودن؟


کیا نمازشون قضا نشده امروز؟


کیا دعای ندبه بودن و در دعای ندبه شرکت کردن؟


ببخشیدا ! کیا جُنُب نبودن و احیانا شب قبلش غسل کردن تا صبح جمعه پاک و طاهر باشن؟


کیا از شب قبل، رفتن باک ماشینشون را پُر کردن تا اگه لازم شد سریع راه بیفتن و به حضرت ملحق بشن؟


کیا رفتن حساب و کتاب این هفته شون را صاف کردن تا حق الناس گردنشون نباشه و بتونن زود به حضرت بپیوندن؟


کیا وصیت نامه شون تکمیله و کفنشون آماده است؟


کیا اول صبح، دم در خونه و یا آپارتمانشون آب و جارو کردن؟


کیا غسل جمعه و غسل شهادتشون یکی شده و منتظرن که شاید تا قبل از ظهر یکی بیاد دنبالشون و بگه: آقا فرمودن پاشو بیا که وقتشه؟


اومدیم و فرستاده حضرت گفت: گوشیتو بده من واسه فلانی هم زنگ بزنم و بگم تا میریم دنبالش آماده باشه!


دل و جیگرمون نمیلرزه که خدا کنه گوشیمون را نگرده؟


حاضریم با محتوای همین گوشی همراهی که داریم خدمت حضرت شرفیاب بشیم؟


کیا جعبه اینباکسشون را فوری آل دلیت نمیکنن؟


کیا حاضرن با لب تاپ و کامپیوتری که دارن خدمت حضرت برسن؟


کیا هیستوریشون را فوری پاک نمیکنن؟


 اصلا یه چیز دیگه...


اومدیم و خدمت حضرت رسیدیم:


تا دیدیمشون باید چیکار کنیم؟ چجوری سلام کنیم که مودبانه تر باشه؟


آیا بریم دستشون را ببوسیم؟ جسارت نیست؟چیکار کنیم بهتره ؟


اگه حضرت فرمودن: فلانی چه خبر؟


ما چه خبری داریم که ارزش گفتن داشته باشه؟


اگه مدتی با کسی قهر هستیم اما حضرت فرمودن: فلانی چطوره؟ ازش خبر داری؟


اگه حضرت فرمودن: برو حلال ترین مالی که داری بردار بیا ! چی واسشون میبریم؟


اگه فرمودن: برنامه و پیشنهادت برای شاخ آفریقا و بوکو حرام چیه؟ چی بگیم؟


اگه فرمودن: طرحت برای شکل جدید اتحادیه اروپا چیه؟ چی داریم که بگیم؟


اگه فرمودن: به نظرت با پاپ و کلیسای واتیکان چیکار کنیم؟ چی داریم بگیم؟


اومدیم و حضرت پرسید: با اهل سنت چیکار کنیم؟   بهشون چه جوابی باید داد؟


اومدیم و حضرت فرمودن: قراره کعبه را خراب و تجدید بنا کنیم! ما کلنگ دست میگیریم و به جون کعبه میفتیم یا نه؟


هزارتا چیز دیگه تو ذهنم هست که نگم بهتره!


برید روز جمعه خوشی داشته باشید.


یاعلی











 

جمعه به جمعه چشم من، منتظر نگاه تو


کی دل خسته ام شود، معتکف پناه تو


 

زمزمه لبان من، این طلب از خدا کند


کاش شوم من عاقبت، یک نفر از سپاه تو

 

 

اللهم عجّل لولیک الفرج و النصر و العافیه


و جعلنا من خیر اعوانه و انصاره و المستشهدین بین یدیه

 










سلام همراهان جان، شبتون بخیر، انشالله ماه رجب خوشی را تا الان سپری کرده باشید.


هفته بسیار پر کاری بود و انرژی خاصی هم میطلبید. اما الحمدلله هم به خیر گذشت و هم کارها تا حدودی پیش رفت.


بخاطر استقبال خوبی که از مباحث زنان بیوه و مطلقه شد، تصمیم گرفتم که قدری درباره آقایونی صحبت کنم که همسرشون را از دست داده و یا طلاق داده اند. به قول بچه ها، مردهای بیوه و یا مردهای مطلّقه هستند!


مردهای بیوه و یا مطلّقه، بسته به سن و سالی که دارن، رفتارها و نیازهای متفاوتی را بروز میدهند. اما سخن من درباره مردهایی هست که بین سن سی تا چهل سال دارن و حتی یک بچه هم دارن. خب شرایط سختی دارن و همسرشون را از دست دادن و یا طلاق گرفته اند و حالا هم زندگی با یه بچه، مشکلات فراوانی براشون داره.


این مردها، معمولا از طرف خانواده و دوستان، تحت فشار قرار میگرن تا سریعا ازدواج کنن و زندگیشون سر و سامان پیدا کنه و بالاخره بچه شون هم بتونه آرامش پیدا کنه. اما بسیاری از خانواده ها و دوستان فرد، از چند مسئله مهم غافلند:


غافلن که نباید فقط فکر بچه بود تا بچه سریعا مادر دار بشه و آرامش پیدا کنه. غافلند که اصل، مرد هست و قراره برای اون شریک زندگی پیدا کنن.


غافلن که ممکنه کسی زن خوبی باشه اما ضرورتا مادر خوبی برای بچه یکی دیگه نباشه. همینطور، ممکنه زنی مادر خوبی برای بچه دیگران باشه اما نشه به عنوان زن دوم روش حساب کرد.


غافلن از اینکه مرد زن بیوه یا مطلقه، تجربه زندگی با یکی دیگه را داشته و الان موقعی که دارن از زن دوم و ازدواج مجددش حرف میزنن، شاید دوس نداشته باشه زود تصمیم بگیره و بلکه دوس داره زنی را انتخاب کنه که حداقل ضعف های زن قبلیش را نداشته باشه.


غافلن که اصلا نباید اجازه بدن که خانواده زن اول برای مرد بیوه، زن دوم را انتخاب کنه. چون خانواده زن اول، بیشتر به فکر کسی هستن که مثل اون خانم خدابیامرز باشه و برای بچه این آقا بتونه مادری کنه. کمتر پیش میاد که خانواده زن اول، فکر ملاک ها و معیارها و نیازهای مرد بیوه باشن.


غافلن که نباید اجازه بدن که مرد، بعد از مرگ همسر اولش یا پس از طلاق از او به اضافه کاری و پرت کردن حواسش از نیازها و زندگیش رو بیاره. چون در این صورت، درصد پیری زودرس و شکستگی از درون را برای چنین مردی افزایش داده اند.


و نکات زیادی که متاسفانه بسیاری از خانواده ها حواسشون به اون نیس و ممکنه دردسر ساز بشه.


اما از طرف دیگه؛ دوس دارم چند نکته به خانم هایی بگم که مرد بیوه یا مرد مطلقه ای به خواستگاریشون اومده. لطفا حواستون به نکات زیر باشه:


اول – روی ازدواج با آنهایی که هنوز دوره « سوگواری شان » تمام نشده است حساب نکنید. شاید کسی که در حال طی کردن این دوره است لزوماً غم زده به نظر نرسد اما به هر حال او طوفانی از احساسات و هیجان ها را تجربه می کند که گاه به شدت با هم متناقض است. طبیعتاً در این شرایط ممکن است در مواقعی تصمیم گیری های او از سر منطق نباشد و نمی شود خطر کرد و در این شرایط به تصمیم شتابزده آنها برای ازدواج بعدی اعتماد کرد. طول دوره سوگواری بسته به عمق یک رابطه عاطفی و میزان پختگی افراد متفاوت است اما معمولاً برای طلاق این دوره دستکم دو سال در نظر گرفته می شود.


دوم - پرسش درباره جزئیات زندگی پیشین کسی که طلاق گرفته است یا ویژگی های همسرش یا گریز زدن به ضعف های زندگی مشترک قبلی، روابط عاطفی شما را سست می کند. همیشه یادتان باشه که آدم ها خاطره های بد را دقیق تر از خاطرات خوب به یاد می آورند و آنچه درباره زندگی مشترک قبلی آنها می گویید یا می پرسید ، گرچه شاید واکنش تندشان را در بر نداشته باشد اما روی قلب شان حک می شود. اگر نمی توانید خودتان را در این زمینه کنترل کنید بهتر است قید چنین ازدواجی را بزنید.


سوم – پیش از ازدواج، تحقیق کنید که علت جدایی طرف مقابل تان از همسر سابقش چه بوده است.


چهارم – خانم هایی که قصد ازدواج با مردان مجرد شده پس از طلاق را دارند باید آگاه باشند که آیا خواستگارشان در حال پرداخت دینی مالی به همسر سابق هست یا نه . آن مهریه ای که همه وقت خواستگاری می گن کسی نمی گیره و نمیده، بر عکس تصور عموم، هم گرفتنی است و هم دادنی. پس امکان دارد خواستگارتان در حال پرداخت مهریه همسر سابقش باشد، در این صورت باید بررسی کنید که آیا او استطاعت مالی تشکیل یک زندگی مشترک جدید را دارد.


پنجم – اگر طرف مقابل تان از زندگی قبلی اش فرزندی دارد حتما باید مشخص کنید که نگهداری فرزند به عهده اوست یا همسر سابقش و در هر صورت روش های برخورد با او را یاد بگیرید. شیوه رفتار با کودکان طلاق مانند کودکان عادی نیست آنها بحرانی عظیم را پشت سر گذاشته اند و اغلب، حس می کنند جای یکی از والدین شان را گرفته اید که این وضع ممکن است به تنفر یا کینه شان از شما منجر شود. کودکان طلاق حقوقی هم دارند و همسر شما برای به جا آوردن این حقوق ناچار است با شریک زندگی پیشینش در ارتباط باشد.


ان شاء الله شاد ، آرام و امیدوار باشید.


یاعلی











سلام همراهان، شب ماه رجب زیبا و پر معنویتی داشته باشید.


امشب قصد دارم در حدّ چند جمله، خانم های مطلّقه را خطاب قرار بدم و اندکی صحبت کنیم. امیدوارم این جملات بتونه اثرات مفیدی در زندگی و جایگاه  آنان داشته باشه.


اصولا به خانمی که از همسرش طلاق گرفته باشه «مطلّقه» میگن. خانم های مطلقه یکی از بخش های سانسور شده جامعه ما هستن که کسی خیلی صلاح نمیبینه که از اونا حرفی بزنه و از اونا روی منبر و تریبون های رسمی صحبت خاصی مطرح بکنه. لذا معمولا شرایط زندگی دوران پس از طلاق اونا با تنش های متفاوتی روبروست.


مراقبت هایی که خانم های مطلقه باید رعایت بکنن از خانم های بیوه کمتر نیست و حتی حساس تره. چون واژه «مطلقه» بیشتر از واژه «بیوه» در فرهنگ و قاموس ذهنی مردم امروز نظرها را جلب میکنه و حساس برانگیزتره. مثلا من هنوز نفهمیدم بیشتر مردم، درباره زنی که به اراده و اختیار خودش تصمیم گرفته طلاق بگیره و شرایط زندگی قبلیش واسش قابل تحمل نبوده، چرا بد فکر میکنن و افکار ناجور سراغشون میاد؟ چرا شرایط زن های مطلقه در جامعه ما برای به دام مردان و پسران بی تقوا و خوش اشتهاء افتادن فراهم تر به نظر میرسه؟ و ده ها سوال دیگه که ذهن هر کارشناسی را به خودش مشغول میکنه.


پیشنهاد میکنم علاوه بر رعایت نکاتی که در پُست های قبل درباره خانم های بیوه عرض کردم، به نکات مختصر زیر هم توجه کنید:


1- مطلقه بودن ننگ نیست اما چیزی هم نیست که بشه بهش افتخار کرد و در بوق و کرنا کوبید. لذا وقتی درباره وضعیت تاهلتون میپرسن، میتونید بگید مجردم و ضرورتی نداره روی مطلقه بودنتون تاکید کنید. 


2- اگر خودتون مواظب رفتارتون باشید، میتونید بسیاری از مشکلات و خیال های خام را مدیریت کنید. مثلا خانم مطلقه با آرایش و تیپ و شکل متاهلی نباید بیاد بیرون. اگه اینو رعایت نکنین، باید خودتون را برای انواع قضاوت های ناعادلانه آماده کنید.


3- جسارت نباشه و شرمندم که اینو میگم؛ پسرها و مردها محدودیتی که در ارتباط با خانم مجرد احساس میکنن، در ارتباط با خانم مطلقه احساس نمیکنن علی الخصوص در مسائل غریزی. لذا همه چیز بستگی به رفتار و وزانت شما در ارتباط با بقیه داره.


4- بعضی از پسرها و مردا تمایل به ازدواج با زنان مطلقه دارن! به این علت که زنان مطلّقه، مهریه و حق و حقوق مالی شان را از همسر سابق دریافت کرده و تمکّن مالی بیشتری دارند و می توانند منبع حمایتی خوبی برای یک پسر مجرد باشند. دقت کنید!


5- پیشنهاد میشه در ازدواج دوم، با پسران مجرد ازدواج نکنین. چون اگر مرد تجربه یک زندگی اولیه نداشته باشه و خودش بیوه یا مطلقه نباشه، ممکنه که در ناملایمات و اختلافات معمولی زندگی به این جملات متوسل بشه: «حتما همسر قبلی ات هم همین رفتار را ازت دیده که طلاقت داده...»، «تو از یک زندگی شکست خورده بیرون آمده بودی و من حمایتت کردم»، «حالا می فهمم همسر اولت چه از دست تو کشیده» و...


6- اجازه ندهید مدت مطلقه بودنتان طول بکشه و موقعیت های خوب ازدواج را از دست ندید. اما درست تصمیم بگیرین و از خواسته های معمولیتان در روند ازدواج دوم کوتاه نیایید. چون ممکنه القا بشه که منتظر شوهر و فرصت مناسب بودید! یا ممکنه القا بشه که از حمایت خاصی از جانب خانواده و اطرافیانتون برخوردار نیستید! سخت نگیرید اما از شرایط معمولیتون هم کوتاه نیایید.


7- اجازه ندید بعد از طلاق، منزوی و افسرده بشید. میفهمم که شرایط وقتی برای شما بغرنج تر میشه که هر مردی از هر گروه سنی و شرایط اجتماعی و خانوادگی به خود اجازه میده که به خواستگاریتون بیاید! اما چاره ای نیست. فقط اجازه ندید تبدیل به زنی پژمرده و مرده متحرک بشید. به ادامه تحصیل و حرفه های متانسب با علاقه تون رو بیارید.


قدیمی‌ها می‌گفتند: حامی دختران مجرد،‌دختر بودن آنهاست. دخترانی که زیر بال و پر خانواده هستند و چون هنوز به کسی متعهد نشده‌اند،‌تقریبا آزاد هستند که تجربه‌های مختلفی داشته باشند، تجربیاتی که به نوع خانواده و تربیت و نگرش آنها به روابط خانوادگی و اجتماعی مرتبط است. حامی یک زن بیوه، شوهر مرده اوست! زنی که مَردش، مُرده از حمایت خانواده خود و همسرش بهره می‌برد.او مورد توجه قرار می‌گیرد چون او تنها شده  است و مردم چه غریبه‌ها و چه خانواده ودوست و آشنا از او حمایت می‌‌کنند. اما قضیه یک زن مطلقه فرق می‌کند؛ او نه دختری است که حمایت خانواده را به همراه داشته باشد و نه بیوه زنی است که سایه شوهر مرده‌اش، همراهش باشد و او را حمایت کند. زن مطلّقه فقط خدا دارد و بس.


مردم!


به زنی که فقط خدا دارد و بس ، اتهام نزنید که حتما عیب و ایرادی داشته که شوهرش او را طلاق داده است. کمتر کسی پیدا می‌شود که در اولین برخورد بگوید شاید شوهر این زن ناسازگار بوده که زن مجبور به طلاق شده است. مواظب آه زن تنهایی که فقط خدا دارد و بس، باشید.


امیدوارم با محدودیت وقت و خستگی که دارم تونسته باشم کمی حقّ مطلب را ادا کرده باشم.


یاعلی







صفحات :
|  <  1  2  3  |