سلام بر همراهان عزیزم


امیدوارم روزها و شب های فاطمی خوب و باحال و بامعرفتی را سپری نمایید.


ایام فاطمیه اول، به دعوت خوابگاه خواهران دانشگاهمون و برای تعداد مشخصی، به مدت شش شب جلسه سخنرانی به سبک حلقه معرفتی داریم.


بنده خداها خیلی مشتاق و مودب هستند و بحث جون داری هم شده.


بحثمون درباره آخرین پژوهشم تحت عنوان «زنان استراتژیست» است و پیرامون صفات قرآنی زنان تاریخ ساز و روشنفکر بحث میکنیم.


با اینکه هرجلسه حداقل هفتاد دقیقه طول میکشه، اما بازم فکر نکنم فرصت بشه که حداقل نصف مقاله ای که در این باره نوشتم ارائه بدم.


فکر نکنم متقاعد بشم که این بحث را در جهرم ارائه بدم چون شهید میشه و فرصت تموم کردنش پیدا نمیکنم.


در این بحث، بعد از بیان تعاریف مدنظر از واژگان کلیدی و کاربردی، با محوریت آیات نورانی قرآن کریم، تاریخ سازی در ابعاد تحرکات سیاسی و نظامی و اجتماعی و اقتصادی زنان تاریخ ساز مطرح میکنیم.


چند دقیقه پایانی هرجلسه هم بحث را به زندگانی و سیره حضرت صدیقه طاهره فاطمه زهرا سلام الله علیها پیوند خورده و اوج قله تاریخ سازی توسط این بانوی بزرگوار در حدّ بضاعتم تشریح میکنم.


چند نفر از شرکت کنندگان پیشنهاد پیاده سازی نوارهای این جلسات دادند که فعلا تا ارائه اش تموم نشه، نمیتونم تصمیم بگیرم.


دوستان!


پیشنهاد میکنم با به راه انداختن بحث های مورد نیاز و برهانی، در دانشگاه ها و حوزه های علمیه و مساجد و هیئاتی که فعالیت میکنید، جوّی بوجود بیارید تا فاطمیه متفاوتی را تجربه کنید. وگرنه، چنانچه بارها عرض کرده ام، فقط روزها سپری میشه و فقط خوب گریه و زاری و سینه زنی کرده اید وگرنه چیز خاصی برای اداره بهتر زندگی و نظام و جهان اسلام یاد نگرفته اید.


عزیزان!


روحانیت محترم وظیفه داره که بحث های مورد نیاز شما را جوری مطرح کنه که علاوه بر اینکه اشباع بشین، پنجره های جدیدی بر ذهن و روان و عقل و زندگانی شما باز کنه. پس اول منبرها را انتخاب کنید و سپس مطالبه گر باشید تا مجالس وعظ ما تبدیل به کلاس و درس حلقه های معرفتی بشه.


همراهان!


پیگیر سوالات و شبهات خودتون باشید. به این راحتی قانع نشید. دوران زودباوری نیست. ایمانتون را مبرهن کنید. مطالعاتتون را بیشتر کنید. عمیق مطالعه کنید. با کتاب بخوابید و با پرسش بیدار بشید. اینا شعار نیست. به زندگی حیوانی و نباتی راضی نشید و مثل حیوان و گیاه، به خور و خواب و خشم و شهوت صِرف راضی نشید.


برای من حقیر و مریض منظور که از عزیزانم هست، هم دعا کنید.


یازهرا