سلام

 


جانبازی ویلچری با عینک دودی و ماشین باکلاس و ماچ و موچ دور و بری ها !!


امروز با تعدادی از بچه های دانشگاهمون رفتیم آسایشگاه جانبازان.


من سه چهار بار آسایشگاه جانبازان اصفهان رفتم. جوّ بسیار خوب و باصفایی هست. جوّی همراه با نوع خاصی از غم عجیبی که با دیدن جانبازان بدحال به دل آدم میشینه اما دلت نمیاد از اونجا بیایی بیرون.


جانبازان اونجا با هزاران مشکل جسمی و... که دارن، از ما جوونا بیشتر میخندن و شوخی میکنن و روحیه بهتری دارن. به وضوح میشه اونجا جانبازانی را دید که تمام داراییشون ویلچری هست که روی اون نشستن ، و هیچ کدومشون از جانبازی و جبهه و جنگشون نردبون نساختن که از حیث اجتماعی و ... بالا بروند.


دم در آسایشگاه رسیدیم. نگهبان دم در اونجا بهمون گفت که یکی از جانبازها شهید شده و همه رفتن مراسم تشییعش!


ما هم که نمیخواستیم این توفیق را از دست بدیم، به راننده مینی بوس گفتیم که بره تخته فولاد.


وقتی رسیدیم اونجا، چندان شلوغ نبود. با بچه ها رفتیم سراغ یکی از جانبازها که از وقتی دو دستش قطع شده بود و چشماش هم نابینا شده بود، تونسته بود درس بخونه و از دیپلم تا دکتری فلسفه پیش بره!! نفس گرمی داشت و حسابی بچه ها باهاش صفا کردن.


بعد از کمتر یک ساعت، شلوغ شد و جنازه جانباز عزیز را آوردن و دوباره نمازش خوندن. دیگه نذارید از نمازش چیزی بگم. چون بنده خدایی که نمازش را خوند، اشتباه میخوند و صورت جالبی نداشت. عجیب تر اینجا بود که اصرار داشت که تلقینش هم خودش بده!!


بالاخره دفن شد و خدا روحش را شاد کنه.


اما چیزی که توجه منو جلب کرد این بود که دو سه تا از جانبازها از بنز دودی پیاده شدن و با چنان جمال و جبروتی اومدن که همه نگاشون میکردن. اما بقیه جانبازها که هم سنگراشون بودن و ظاهر ساده و محقری داشتن، چندان اهمیتی بهشون ندادن و به عزاداریشون ادامه دادن.


صورت قشنگی نداشت که جانباز ویلچری با عینک دودی از ماشین باکلاس خارج بشه و به بقیه هم سنگراش و رزمنده ها چندان توجهی نکنه و فقط یک عده خاص بهش احترام بذارن و دور و بری هاش تند تند ماچش کنن. هیچ صفایی در رفتار اینجور آدما نیست و خبری از اخلاق کریمانه و متواضعانه که از یک جانباز متوقع میشه، نیست و نخواهد بود! مجری برنامه هم جوری اسمش میاورد و بهش حال میداد، که انگار بقیه جانباز و رزمنده نبودن و آدم محسوب نمیشن!!


جالب نیست. به خدا زشته. مردم مخصوصا جوونا میفهمن.


خدا عاقبتمون به خیر کنه.


یاعلی