سلام ، صبحتون بخیر


امیدوارم با فکر کردن به آخر تعطیلات و غروب سیزده به در و اینا ، باقی مانده تعطیلات را به کامتون تلخ نکنید.


هرچند واسه یکی مثل من ، این روزا فقط سر کار نمیرم وگرنه با هجم مطالب پروژه هایی که برداشتم و پایان نامه دکترا و مهمونی های نرفته و مراجعات و ... ، همچین تعطیل هم نیستم!


عزیزان! درباره سخنرانی در شب شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها در یادمان یاس کبود ، پیام های تقدیر و تشکر فراوانی به دستم رسید که جا داره همین جا از لطف همه عزیزان تشکر کنم. اما به نظرم رسید که چندتا نکته را خدمت کسانی که تشریف داشتن عرض کنم:


اول اینکه من فقط تونستم شش خط اول حدیث کساء را شرح بدم و بقیه اش موند. لذا به همین روش که ارائه دادم ، خودتون میتونید مطالعه بفرمایید. اما لطفا مراقب تحمیل جولان ذهنتون باشید که یه وقت خدایی نکرده چیزی نگید که اصلا نشه اثباتش کرد.


دوم اینکه من هیچ منبعی درباره شرح و بسط و توضیح بیشتر عالمانه و محققانه این حدیث نورانی سراغ ندارم. لذا خدمت عزیزانی که منبع بیشتر درباره شرح این حدیث خواسته بودند عرض میکنم که سلیقه من ممکنه خیلی با سلیقه شما فرق کنه. اما منبعی که من اون را منبع استفاده جهت شرح این حدیث بدونم سراغ ندارم.


سوم اینکه بعد از سخنرانی هایی که ارائه میدم، لطفا تماس نگیرید و خواب هایی که دیدید را واسم تعریف نکنید. چون هیچ کدوم حجت نیست و من هم تمایل و فرصت شنیدن اینجور حرفها را ندارم. حتی اگر دوتا از مادران محترم ..... باشند که عزیزانشون را ....


ممکنه من اون لحظه نتونم بزنم تو ذوقتون اما باور کنید که خواب غیر معصوم، نه سیّد بودن را واسه من اثبات میکنه و نه مجتهد بودن من را. نه دوشادوش بودن من را با حضرات معصومین ثابت میکنه و نه عنایات خاص شهدا و علمای از دست رفته و ....


خدا کنه همش صحت داشته باشه اما لطفا نه واسه من تعریف کنید و نه واسه دیگران. از طرف دیگه ، شیطون و هوای نفس هم بیکار نیست و واسه همه برنامه های خاصی داره و ممکنه از این طریق بتونه فریبمون بده.


چهارم اینکه لطفا تقاضا نکنید که فیش برداری ها و دست نوشته ها را بهتون بدم یا واستون ایمیل کنم. چون اولا من خیلی تلگرافی مینویسم و چیز خاصی دستگیرتون نمیشه و ثانیا هنوز کامل نیست و جای کار زیاد داره. پیشنهاد من اینه که وقتی حرف میزنم، بیکار ننشینید و بنویسید و یا ضبط کنید و بعدش پیاده کنید و یا از مسئولین جلسات صوت یا فیلم جلسه بگیرید.


پنجم اینکه ببخشید اینو میگم اما لطفا کسی تقاضای وقت خصوصی و مشاوره فردی و خانوادگی نکنه. خداشاهده فرصتش را ندارم و از توقعات و تقاضای مردم هم ماشالله خیلی زیاده. اگه به یکی جواب مثبت بدم بقیه هم متوقع میشن. پس لطفا نگید مشکلتون خاص هست و با بقیه فرق میکنه و ...


ششم اینکه از عزیزانی که مجریان برنامه ها هستند خواهشمندم مدت زمان سخنرانی های بنده را کمتر از یک ساعت قرار ندید. نمیگم خیلی چیز بلدم اما اقرار میکنم که سخنرانی کوتاه بلد نیستم و نمیتونم مطالبم را شهید کنم. بالاخره هرکسی یه نقطه ضعف داره. البته اگه بشه به این نکته به چشم نقطه ضعف نگاه کرد.


هفتم اینکه من معمولا منبر خانگی و مجالس سخنرانی خانوادگی شرکت نمیکنم و از سخنرانی در اینطور جلسات معذورم مگر در موارد خیلی محدود. قطعا شما عزیزان لطف دارید و ذره پروری میکنید اما وقتی جواب منفی میدم ناراحت نشید و قسم ندید.


حالا فعلا اینا بیشتر تو ذهنم بود که عرض کنم.


عاجزانه از سروران محترم التماس دعای خیر و ختم به شهادت دارم و یکبار دیگه به خاطر الطاف شما بزرگواران سپاسگذارم.


اللهم اجعل عواقب امورنا خیرا.