سلام عزیزان، شبتون به خیر و نماز و روزه ها و تلاوت قرآن مورد قبول درگاه حق!


از امشب که شب نوزدهم ماه مبارک رمضان هست، شروع شب های قدر است. هرچند شب قدر فقط یک شب هست اما این سه شب از قدر و عظمت خاصی برخوردار هست و ارزش بسیاری داره.


با اینکه ساعت یک امشب ان شاءالله در جوار شهدای گمنام پارک استان اینجا سخنرانی دارم و باید یه کم مطلب بنویسم، اما لازم دونستم چند نکته را برای استفاده هر چه بیشتر از این لیالی قدر خدمتتون عرض کنم:


1- احیا یعنی زنده شدن نه اینکه فقط بیدار موندن. لذا به معانی ادعیه و سوره ها توجه کنین تا روح و جان شما در پرتو این معارف زنده بشه.


2- در مجالسی شرکت کنین که غریب و گمنان باشین نه اینکه قرار بذارین با دوستان و ... با هم برید تا امشب را خوش بگذرونین. اینجوری سبب میشه بیشتر با خودتون خلوت کنین و بیشتر صفا کنین.


3- به مجالسی برید که مداح محور نباشه تا مجبور باشین مدام روضه های مختلف در یک شب بشنوین.


4- اصلا فکر نکنین امشب حتما باید همه حاجت ها را بگین و به زبون بیارین و اگه یه دونه اش یادتون رفت بدبخت میشین. مناجات کنین. صفا کنین.


5- وقتتون را صرف بیان حوائج به صورت تند تند و بدون فکر و اولویت نکنین. از خدا شدیدا طلب عافیت و عاقبت به خیر در تمام نیازها و دعاهاتون بکنید.


6- قبل از رفتن به هر مجلس و محفل احیا، دقایقی را در خونه با خودتون خلوت کنین. بهتون قول میدم اگه با خودتون روراست باشین و حواستون به دلتون و خیالتون باشه و اندکی مناجات کنین، به تمام شب زنده داری در جمع و با صدای بلندگو و میکروفن می ارزه.


7- یکی از مواردی که در شب های قدر وارد شده، طلب علم و مطالعه مفید و شرکت در مجلس علمای ربانی است. از دست ندید.


8- صدقه یادتون نره. حتی اگه اندک باشه.


9- قبل و بیش از تمام ادعیه و مناجات ها، به سوره هایی اهمیت بدین که در این شبها وارد شده.


10- در فکر جلب حلالیت باشید نه اینکه فقط با تقاضای حلالیت ساده سر و تهش را هم بیارید.


موارد زیاده اما ...  دعا کنیم. مناجات کنیم. توبه کنیم از همه لحظاتی که جای خالی خدا را در خلوت و در جمع احساس کردیم.


بنده را هم حلال کنین و برام دعا بفرمایید.


یازهرا