سلام همراهان، شبتون به خیر و پر نور !


امروز خبر مسرّت بخشی را شنیدم اما منو برای لحضاتی به فکر فرو برد. شنیدم امروز در مجلس شورای اسلامی، نمایندگان فارس در واکنش به انتصاب جدید استاندار فارس، استعفای دسته جمعی دادند.


سری به سایت های تحلیل خبر زدم و دقیقا احتمالی را که در ذهنم میدادم تقویت شد! انگیزه اصلی حضرات از این کار، حالا هر چی بوده، اما دو سه نفرشون بعد از سوال پیچ شدن توسط خبرنگاران بالاخره حرف دلشون را زدن و گفته بودن که به خاطر این بوده که با ما مشورت نشده و توجهی به نظرات کارشناسی ما در این زمینه نشده است!


نمیدونم. ان شاءالله نیّت این عزیزان فقط خیر بوده و اصلا نظرشون این نبوده که بخوان اظهار قدرت بکنن و میزان اهمیت موضوع را به رخ بکشند و دولت و شخص وزیر کشور را به چالش بکشند و ... ان شاءالله هیچ کدوم از این چیزا نبوده و نیست! (این را طعنه وار عرض نمیکنم و واقعا دارم میگم)


اما برای من و هزارتای دیگه مثل من که بالاخره از اخبار و جریانات کلان فارس چندان هم بی اطلاع نیستیم چندتا سوال پیش اومده که ان شاءالله جواب های خوبی از طرف آقایون نماینده ها میتونه داشته باشه:


این حضرات، موقع اختلاس های کلان کجا بودن؟ موقعی که فارس هم از این مشکل مستثنا نبود کجا بودن؟ موقع برداشتن اسم پایتخت فرهنگی از شیراز کجا بودن؟موقع خشک شدن دریاچه ها کجا تشریف داشتن؟ موقعی که چندتا مسئله دار داشتن مطهری را به شیراز دعوت میکردن و در فکر طراحی طرح «یک نفر به جای همه» در مسائل حساسیت سنجی جریان اونطرف از فارس بودن کجا تشریف داشتن؟ موقعی که نمایندگان محترمی تحصن کردند اما نذاشتن یه شهر کوچک ازشون جدا بشه و فارس به دریا متصل نشه کجا بودن؟


این نمایندگان محترم، وقتی فهمیدن که در فارس داره توسط وهابیت و جریان های معاند زمین ها و ملک های آن چنانی تهیه میشه چیکار کردن و چرا جیکشون در نیومد؟ وقتی مطهری به آیت الله ایمانی توهین آشکار کرد کجا بودن و چرا واکنش خاصی نشون ندادن؟ وقتی فارس را هندوستان ایران دیدن و دیدن که بهایی ها و دراویش و مسیحیت و ... دارن شدیدا کار میکنن چرا ندای یا للمسلمین شون در نیومد؟


این ها را ولش کن! چرا در برابر سیل مدیران غیر بومی فارس واکنش خاصی دیده نمیشه؟ چرا انتصاب سلیقگی فرمانداران شهرهای خودشون را رفع رجوع میکنن؟ چرا در برابر سیل مردم ساده دل روستایی و عشایر برای رای دادن به همکارانشون در حوزه انتخابیه شون هیچی نمیگن تا به راحتی بعضی ها افرادی را از حوزه های انتخابیه مختلف برای رای دادن به یک شخص مورد نظر روانه شهرها میکنن؟


چرا هیچ کدومشون برای زمین موندن اقتصاد مقاومتی استعفا نمیدن؟ چرا کسی به خاطر بالا رفتن آمار مفاسد اقتصادی و اخلاقی دق نمیکنه؟ چرا هیچ کدوم از آقایان به خاطر کم شدن بودجه بسیج و کانون فرهنگی مساجد و نهادهای مذهبی و... خم به ابرو نمیاره؟ تازه اگر همین مسئله باعث سواستفاده نشه و دلیل تطمیع و یا وامدار کردن اونا به حضرات نشه و...


حرف بسیاره و مطمئنم چندان برخورد مناسبی با همین اندازه هم نمیشه. اما نمیدونم خوشحال باشم یا ناراحت! یعنی میشه یه روز بفهمیم که این استعفا مطلقا سیاسی نبوده ؟ ینی میشه بفهمیم که این آقایون در آستانه تبلیغات پیش از موعد بعضیاشون، فقط نیتشون از این استعفا اصلاح الگوی مدیریتی استان بوده؟ راستی دو سه تاشون هم در عکس ها نبودنا! نگن کسی نفهمید. با اینکه در جلسه حضور داشتن. احتمالا فشار روزه آخر ماه رمضون و ...


ان شاءالله خیره.


یازهرا