سلام دوستان، صبح زیبای شما بخیر و شادی

 

بعد از هشت روز سفر پرکار و کم خوابم به جهرم، الان برگشتم اصفهان. الحمدلله. خوب بود اما واقعا خسته شدم. حتی فرصت سر زدن به همه اعضای خانواده و دوستان را هم نداشتم. البته منبر مرسوم هم نداشتما اما جلسات و کارای متفرقه عقب مانده خودم و ... خیلی وقتم را گرفت. بگذریم    .

    

سوال و مطلبی که در پُست قبل کار کردم، سوال مهم و اساسی امروز جامعه ماست. سوال اینه که به نظر شما وقتی در خیابون با ماشینتون رد میشید و یا در پیاده روها راه میرید و چشمتون بی هدف به اطراف نمیفته، بلکه با دقت نگاه میکنید و به چشم یک آسیب شناس به جامعه پیرامونتون نگاه میکنید، با دیدن صحنه های زیر به چه نتیجه ای میرسید ؟: دخترهایی را میبینید که به شدت اصرار دارن خودشون را زن نشون بدهند حتی اگه ناخواسته به چنین اصراری افتاده باشن! زن های زیر چهل و پنج سالی میبینید که اصرار دارن خودشون را سرپا و با نشاط غیر طبیعی با تیپ دخترونه جلوه بدهند حتی اگه اصلا بهشون نیاد و حتی با تراکم انواع لوازم آرایشی بر چهرشون، زشت تر و یا شکسته تر جلوه بکنند! پسرهایی که تیپشون چندان پسرونه نیست و حتی نحوه راه رفتن و حرف زدن و قربون صدقه هاشون خیلی لوس به نظر میرسه و با اینکه حتی شاید خودشون باکره نباشند اما دنبال دخترهای ندید بدید آفتاب مهتاب ندیده میگردن! مردهایی که اینقدر حرفه ای پسر میشن که .... نگو و نپرس!!


با دیدن اینا به نتایجی میشه رسید؟ میشه چه چیزهایی فهمید؟


باید درباره اش فکر جدی کرد. نمیشه فقط با به زبان آوردن واژگان کلیشه ای «تهاجم فرهنگی» و «سوغات ماهواره» و ... همه چیز را به گردن دیگران انداخت و رفت. وقتی رهبر معظم انقلاباز تهاجم فرهنگی و شبیخون فرهنگی صحبت کردند، یقینا  نمیخواستن چیزی بگن که دلیل و بهانه خوبی برای کم کاری مسئولین و دلسوزان بشه. قطعا حضرت آقا نظرشون خیلی بلندتر از این حرفهاست. لذا لطفا کسی تا این مسائل مطرح میشه، فورا با این کلمات کلیدی، بازی نکنه و دقت داشته باشه که آقا چقدر حساب شده از این کلمات استفاده کرده و میکنند    .

 

 

حالا بگذریم. من وقتی این صحنه ها را میبینم ، دو تا نکته میاد تو ذهنم :


یکی اینکه اینا فکر میکنن اگه یکی دیگه باشن خوشبخت تر و یا جذابترن! با اینکه لزوما اینطور نیست و کسی از اینکه خودش بوده ضرر نکرده. یکی دیگه بودن، هم هزینه بردار هست و هم معلوم نیست اونی که میخوایم به نظر بیاییم. اگه خود خودمون باشیم و بر طبق اون چیزی که هستیم رفتار کنیم، اگه کسی هم خوشش نیومد، حداقل نه هزینه کرده ایم و نه از اونی که هستیم فرار کرد ایم. خلاصه ضرر نکرده ایم.


دوم اینکه یک بیماری مخفی در اینجور افراد وجود داره که اگه به خودش بگید «بیمار» همه دنیا را روی سرت خراب میکنه که: بیمار خودتی و خودت مرض داری و ....


با اینکه اگه کسی فقط دو واحد بالینی خونده باشه، میفهمه که زن دختر نما و زن دختر نما و پسر مرد نما و مرد پسر نما و زن مرد نما و مرد زن نما ، شش بیماری مخفی رنج آلود زندگی کسانی هست که باهاشون مواجهیم و فقط باهاشون بد برخورد میکنیم.


گاهی شخص مورد نظر از حیث رفتار دچار این بیماری است و گاهی از حیث احساس. کاملا به هم مربوطند. پس از اینکه این بیماری روشن شد و خود فرد هم فهمید که داره ضرر میکنه، باید فورا تحت درمان قرار بگیره. نه تحت امر و نهی و برخورد چکشی.


اما باید دقت کرد که اولا باید سریعا پروژه درمان شروع بشه و ثانیا باید شخص طبیب با بیمار همجنس باشند. اگر درمان دیر شروع بشه و یا طبیب با بیمار همجنس نباشد، زمینه بسیاری از سوءاستفاده ها فراهم تر هست.


بچه ها! لطفا اگر به این رفتارها و مدل های اینجوری کشش و یا تمایل دارین و یا کسی را میشناسید که اینجوریه، به فکر برطرف کردنش باشید. شما را به خدا طرح و نقشه واسش نریزید و با تعریف و تمجیدهای الکی از اینی که هست بدترش نکنین.


مورد داشتیم که الان دوبار همه زندگیش را صرف تیپ و قیافش کرده و الان هم سه هفته است که داره قرص اعصاب میخوره و تا یه جوش کوچیک در صورتش بزنه، روزگارش تیره و تار میشه.


دو تا نکته هم واسه متاهل ها!


یکی اینکه اگه شریک زندگیتون به رفتارهای غیر مطابق با جنسیتش مواجه هست ولش نکنید و به فکر درمانش باشید. چون قطعا بر بچه های شما اثر منفی خواهد داشت. حتی اگر قرار باشد سالهای آینده برای فرزندآوری اقدام کنید.


دوم اینکه در مسائل زناشویی تقاضاهای غیر متعارفی که با جنسیت شریک زندگیتون چندان تناسبی نداره مطرح نکنید. نمیتونم واضح تر صحبت کنم چون از مسدود شدن وبلاگم و مسائل دیگه خوشم نمیاد. اما همین قدر بدونین که زیبایی مسائل زناشویی به اینه که هر کسی سر جای جنسیت خودش باشه و طبق طبیعت خودش رفتار کنه نه طبق الگوریتم منفی که برای همدیگه تعریف میکنیم و یا فیلم ها و کلیپ های مستهجن تعریف میکنند.


یه نکته هم بگم و برم؛ فیگورها و پوزیشن های عکس های پروفایل و تصاویر معرفی فیس بوکی و سلفی های اینستگرام و واتس آپ و ... بیانگر خیلی راست ها و دروغ هاست. یادم باشه یه روز در این باره مفصل حرف بزنیم. اما اونی که اینجا باید عرض کنم اینه که دلتون به لایک های الکی و پی ام هایی که پایین عکستون مینویسند اصلا و ابدا خوش نکنین! دارن به پوزیشن شما نمره میدن نه به خود شما. چون خیلیاشون که شما را نمیشناسن.


ضمنا پایین عکس و پروفایل و سلفی هر غریبه ای با هر فیگوری که گرفته پیام های عشقولانه و لایک های الکی نذارین. ای چه بسا صاحب اون عکس، یکی را داشته باشه که از پیام و یا لایک شما اذیت بشه و دنیا رو سرش خراب بشه...... اندکی دقت....


التماس دعا / یازهرا