سلام همراهان گرامی، روز و روزگارتون به خیر ان شاءالله.


از دیروز تا حالا ذهنم درگیر اینه که: زن ها و دخترهای مذهبی و ایده پرداز و خلاق ما کجا هستند؟ اصلا هستند؟ چنین زن ها و دخترهایی داریم؟ نسلشون هنوز هم پابرجاست یا اتفاق خاصی براشون افتاده؟ خیلی وقته ازشون خبری نیست! نه ایده خلاقانه جدیدی در سه ماهه اول سال 94 و حتی خیلی وقت قبل از اون ازشون شنیدیم و نه وبسایت توپ و موثری که ترکونده باشه! نه آثار علمی مبتکرانه مربوط به حوزه علوم انسانی از خانم ها جدیدا گل کرده و نه طرح های فرهنگی که بشه چند صباح روش حساب باز کرد!


کسی نگه: مگه حتما باید سر و صدا بکنه؟ مگه حتما باید همه بدونن؟ مگه باید حتما شما خبردار بشی؟ شاید یکی داره کارهای خوبی میکنه و اثرگذار هم هست و کسی هم اطلاع نداره و ....


اینا را که خودمم میدونم. اما خانم های باسواد و ایده پرداز مذهبی و ارزشیمون لطفا اخلاص و تواضع را چندماه کنار بذارن ببینیم چی در آستین دارن؟ آیا فقط نشستن که یا آقایون واسشون برنامه ریزی کنن یا منتظرن آقا امام زمان ظهور کنه؟ چرا هر روز شاهد مسائل خاصی از طرف خانم های مسئله دار هستیم اما از طرف خانم های مذهبی صاحب سبک و ایده چیزی به گوش نمیرسه؟


نظر خانم های محترم مذهبی و مکتبی علی الخصوص صاحب جلسه و یا طلبه را فقط به اخباری جلب میکنم که در دو هفته قبل در دنیا رخ داد:


1-در خبرگزاری ها شنیده شد که آمار جذب دختران زیر 25 سال به گروه های تکفیری بالا رفته به طوری که از سوی رهبران گروه های تکفیری به دخترهای دنیا پیام دادن که نمیخواد حتما بیایین سوریه و ترکیه. هرکه هرجا هست اقدام تروریستی انجام بده و خودش را بترکونه. تضمین میکنیم که بهشتت قطعیه و پیش خدا گم نمیشه!!


2-دختر 18 ساله ای در ترکیه به خودش کمربند انفجاری میبنده و حدود 40 نفر را به کشتن میده و بیش از 100 نفر را مجروح و زخمی میکنه! چرا؟ چون قربانیان اون حادثه در جمعی حاضر شده بودن که ضد تروریسم بوده و قرار بوده که اعمال ضد انسانی گروه های تکفیری را محکوم بکنند.


3-وقتی اعتراضات درباره اکران فیلم رستاخیز بالا گرفت، دو تا زن در خیابونای تهران در جمع معترضان حاضر میشن و چند بار با قمه محکم به سر خودشون میزنن!! عمل حرام قمه زنی دو تا زن در تهران در روز روشن در اعتراض به یک فیلم!!


4-پخش فیلم خشونت های فجیع زنانه در قبال فرزندان و شوهرانشون که هفته قبل سر و صدای زیادی در فضای مجازی ایجاد کرد. من خیلی بیشتر ناراحت شدم که تعداد قابل توجهی از این زن ها که در این فیلم بودند، خانواده های لامذهب و بدی هم علی الظاهر نیستن! اما خشونت و عدم تعادل رفتاری در این فیلم موج میزنه.


5-دوهفته قبل، خبرهای فراوانی از تشکیل گردان ها و لشکرهای نظامی زنانه در دنیا به گوش میرسید. کاری که قطعا با طبیعت معمولی زنانه همخوانی نداشته و با اهداف خاصی تشکیل و اعلام میشن.


6-هفته قبل کمپینی در ایران تشکیل شد که نسبت به عدم حضور زنان در ورزشگاه ها اعتراض داشتن و حتی اعلام خطر کردن! مثلا عدم حضور زنان در ورزشگاه چه خطراتی را میتونه دنبال داشته باشه هیچ کس تا حالا نفهمیده!


7-نتایج کنکور هم که اعلام شد. اما خانم ها مثل سالهای قبل چندان رکورد خاصی نزده بودن و نسبت به سالهای 87 تا 91 ضعیفتر جلوه و نمود کرده بودن.

و ده ها خبر و تحلیل دیگه که ذکرش چندان صلاح نیست.


اینها اهمّ اخباری بود که در دو هفته قبل، درباره زنان از رسانه های رسمی فارسی و عربی و لاتین به سمع و نظر مردم رسیده است.


به آرشیو صدا و سیما و ده تا روزنامه کثرالانتشار داخلی رفتم و چیز دندون گیر و مهمی درباره پیشرفت زن و یا دخترخانمی در حوزه های فرهنگ و علوم انسانی و علوم دینی و امثال ذلک ندیدم. و حتی در دیگر حوزه ها هم چندان اخبار مهمی در فضای مجازی و رسانه ای به چشم و گوش نمیخورد.


این ها در حالی است که در ایران علی الخصوص شهرستان ها: بیشترین حضار در مساجد و حسینیه ها و مجالس دینی ما خانم ها هستند – تعداد خانم ها در نمازهای جمعه و راه پیمایی ها بیشتر از آقایون هست - بیشترین حضار در پارکها و تفریحگاه ها خانم ها هستند – بیشترین حضار در بازارها و پاساژها و مراکز خرید خانم ها هستند – بیشترین حضار در کلاس های دانشگاه های معمولی خانم ها هستند – بیشترین بیننده های تلوزیون و ماهواره ها و فضای مجازی خانم ها هستند – بیشترین شرکت کننده ها در مسابقات رسانه ها و سایت ها و ... خانم ها هستند و ......


خانم ها اینجاها هستند. اما خوب نیست که «فقط» اینجاها باشند. چرا تعداد و کیفیت مقالات علمی و پژوهشیشون چشمگیر نیست؟ چرا جلسات مذهبیشون خروجی ملی و جهانی نداره؟ چرا از بین نسل دوم و سوّمشون چهره شاخص نداریم؟ چرا در عرصه مدیریت فرهنگی لیدر زن معرفی نمیکنن؟ چرا از پایان نامه هاشون علی الخصوص پایان نامه های حوزه های علمیه خواهران چیز دندونگیر و چشم پرکنی نمیبینیم؟ چرا فقط داره مدرکشون میره به اعلی علیّین اما بازدهی علمیشون کوتوله مونده؟ چرا تا باهاشون وارد بحث میشی اکثرشون گیس و گیس کشی میکنن و به اندازه ای که به حاشیه میپردازند به تولید فکر و محتوا اهمیتی نمیدهند؟


معتمدین بسیاری به بنده خبردادن که حتی گروه های به اصطلاح علمی زنان و دختران علی الخصوص بانوان مذهبی و مکتبی ما بسیار راکد و با حرکتی لاک پشتی است اما ماشاءالله از ادعا و سر و صدا !!


حرف بسیاره اما فقط میخوام دو کلمه به خانم ها علی الخصوص خانم های تحصیل کرده مذهبی بگم:


همه لامذهب ها علی الخصوص زن ها و دختراشون دارن یک کار چشمگیر مطابق با روحیات و عقایدشون انجام میدن. حالا خوب یا بد . حتی شده خودشون را بترکونند یا منجفر بشن و یا قمه بزنن و یا حالا هر کار احمقانه دیگه ای. اما خلاصه بیکار نیستن و دارن یه غلطایی میکنن. شما بزرگواران دارین چیکار میکنین؟ به چی دلتون خوشه؟ چندتا وبسایت فعال دارین؟ سالانه چندتا دلنوشته اثرگذار مینویسید؟ به چندتا پایگاه مجازی دشمن حمله سایبریک کردین؟ چندتا کمپین جهانی و ملی و استانی مبارزه با بدحجابی راه انداختین؟ به چندتا شبهه فضای مجازی زنانه جواب دادین؟ کاری به جز تغییر پروفایلتون هم بلدید؟خب نشون بدید دختر حضرت زهرا نمیشه باهاش در افتاد! طرحی نو دراندازید تا به گوش مردم جهان و کاربران یوتیوب و رسانه های داخلی و خارجی برسه و کسی فکر نکنه زن و دختر شیعه ......



التماس دعا / یازهرا