سلام هم دنیایی ها، صبح آدینتون بخیر


تا حالا چقدر به معنای «فمن یعمل مثقال ذرّ? خیرا یره و من یعمل مثقال ذر? شرّا یره» دقت کردین؟ یعنی فردای قیامت که درشت ها را حساب کردند، که البته درشت ها که دیگر حساب کردن نداره، نوبت محاسبه مثقال ذره ها میشه!


از بس میخواستیم مردم و حتی خودمون از خدا و شفاعت و دین زده نشوند، مدام حرفهایی زدیم که مردم خوششون بیاد و کسی یه وقت ناامید نشه و یا به ما چپ چپ نگاه نکنن!! همینجوری شد که کم کم خیلی از حرفها و مطالب دقیق و ریز موند و هم ما و هم مردم اینجوری گرفتار شدیم.


خانم ! میدونی ذره مثقال چیه؟!


یعنی همون چند لحظه ای که با ناز و عشوه برای نامحرم میخندی ولی فکرش نمیکنی که تا ساعت ها درگیر همون خنده است! ذره مثقال یعنی همان چند لحظه ای که حواست به حجابت نیست و جوانی هم در همون حوالی است! ذره مثقال یعنی همون زمانی که در پایان صحبت هایت با نامحرم از روی ادب، جانم و یا قربانت میپرانی و رابطه ای را به همان اندازه سرد میکنی. ذره مثقال یعنی همان چند لحظه ای که با فروشنده صمیمی میشوی. ذره مثقال یعنی اظهار لطف و وابستگی بیجایی که با پیامک به یک مرد زن دار و یا هر نامحرمی نشان میدهی. و ....


آقا ! میدونی ذره مثقال چیه؟!


یعنی همون یک لحظه ای که نگاهت به نامحرم افتاده اما چند ثانیه بهش دقت میکنی! ذره مثقال یعنی همین که اجازه بدی برای لحظاتی یک نامحرم احساس کنه میتونه بهت تکیه عاطفی کنه! یعنی همین که بی دلیل و با لبخندی موزیانه از یک نامحرم بپرسی: دیگه چه خبر؟! یعنی همین که با خانم های اقوام و یا همکار خیلی راحت حرف بزنی به بهانه خودمونی بودن و احساس خواهر برادری کردن! و ....


این قدرها که پیش ما خیلی خیلی کوچک است و به حساب نمی آیند به ذره مثقال معروفند. همین کارهای کوچکی که مثل ضربه اول دومینو خیلی کوچک است اما انتهایش را روزی که پرده ها کنار رفت خواهیم دید.


اللهم اجعل عواقب امورنا خیرا


یازهرا