سلام دوستان

امیدوارم ماه محرّم خوب و با معرفتی سپری کنید.

دیروز و دیشب، چند نفر از بچه های دانشگاه و هیئت و حتی از همکارانمون سوال میکردند که چطوری میشه از این ماه استفاده بهتری برد؟ من چندتا نکته را خدمتشون عرض کردم که خلاصه چندتاشو مینویسم:

1- حتما با وضو وارد مجالس بشید و از طهارت ظاهری غافل نباشید.

2- حتی المقدور یا تنها در مجالس شرکت کنید یا جاهایی بنشینید که کسی مزاحم خلوتتون نشه و سر حرف گزاف و شوخی باز نکنه.(این به معنی همراه نیاوردن فرزندان و خانواده نیستا)

3- گول شهرت سخنران های محترم و مداحان را نخورید. بلکه اگه مطالبشون مورد نیاز دنیا و آخرت شما هست و روضه هایی که میخونن از اتقان و اسناد برخوردار هست در مجالسشون شرکت کنید و ازشون حداکثر استفاده را ببرید.

4- حتما حتما قلم و کاغذ با خودتون داشته باشید و مطالب جالبی که بنظرتون میرسه را بنویسید.

5- بدون حاجت معنوی وارد مجلسی نشید. مثلا حوائجی مثل: آدم شدن، زیاد شدن عقل و درک، سلامتی رهبر عزیزمون، نابودی دشمنان علی الخصوص داعش و اسرائیل، سلوک به مراتب بالاتر معنوی و...

6- دیگران را هم به مجالس روضه و منبرهای ناب دعوت کنید. اجازه تولد دوباره را به دیگران هم بدید.

7- شدیدا از انواع شوخی ها و قهقهه و امثال آن پرهیز کنید.

8- به معانی و مفاهیم بلند تفکر عاشورایی بیشتر از هرچیز دیگری حتی روضه و سینه زنی توجه داشته باشید. (سینه زن زیاد داریم اما اهل فکر و لیدر کم داریم.)

9- در جمع های دوستانه، سوال و جواب مربوط به محرم و کربلا و امام حسین راه بیندازید و نگذارید وقتتون به بطالت بگذره و آخرش هم هیچی!

10- صدقه صدقه صدقه. اصلا فراموش نکنید و برای خودتون و همه عزادارها علی الخصوص امام عصر ارواحنا فداه صدقه بدید.

11- یادی از امام و شهدا و اموات (علی الخصوص علمای جهرم: حضرت آیت الله شب زنده دار و آیت الله شریعتمدار و ...) فراموش نشه.

12- شعارهای زیبا و به روز و حمایت از ولایت را پیدا کنیم و در اختیار دسته جات عزاداری قرار بدیم. چون فکر نکنم بیشترشون به خودشون زحمت پیدا کردن شعارها و نوحه های جدید و ولایتی را بدهند.

 

در ضمن بیشتر عزیزان برنامه سخنرانی بنده در اصفهان و جهرم را خواسته بودند. اما با عرض معذرت، خوشم نمیاد اعلام کنم که بخواد حمل بر تبلیغ شخصی و امثال ذلک بشه.


لطفا حقیر را از دعاهای خیرتان محروم نکنید.

یاحسین