با اینکه دیروز از صبح تا ساعت 10:30 شب سرکار بودم، اما معتقدم که همیشه باید از پیرامونمون درس بگیریم.

درس هایی که گاهی اینقدر تلخ است که جنبه عبرت و درس آموز بودنش فراموش میشه و فقط گرفتار مصائبش میشیم.

خلاصه درس های مصیبت بار دیروز که با چندنفر از نمایندگان محترم مجلس هم مطرح کردیم و با کمال تعجب، اونا هم تایید میکردند اما هیچ برنامه ای برای عملیاتی شدنش نداشتن و حتی عزم جدّی بر طرح و پیگیری این مطالب دیدیه نمیشد خلاصه میشه در سه مطلب:


اول اینکه: تا نمایندگان محترم درگیر مسائل اجرایی و عمرانی و شهردارچی و... بشن و بمونن، دردهای قانونی و چاله چوله های قانونی ما آنگونه که باید برطرف نخواهد شد. چون دیگه وقت و فرصت مناسبی واسه مطالعات و مطالبات قانونی وجود نخواهد داشت.

من دیروز چندبار گفتم: اگه شهید مدرس، کسی شد که امام خمینی او را به عنوان الگو مطرح نمودند، حتی یک وجب از خاک جایی را آسفالت و یا فضای سبز نکردند. ایشان به عنوان اسلام شناس و قانون شناس در مجلس به وظایف قانونی خودشون مشغول بودند نه برنامه ریزی برای جلب آراء دوره بعد!

 

دوم اینکه: امام راحل عظیم الشان فرمودند: مجلس در راس امور است. نه اینکه نمایندگان در راس امور اند!

معنا نداره که خرد و کلان شهر و بخش ها طبق میل و باند نمایندگان تعیین و اداره شوند. بلوایی شده که نگو. بعضی شهرها اینجوری شده که هر کس در وقت انتخابات، در دفتر و تیم انتخاباتی نماینده شهرشون باشه از آتیه و سمتی بهتر برخورداره و حتی امکان سر کاررفتنش تقریبا قطعی میشه. این مسئله با شعارهای انقلاب و تاکیدات و دغدغه های رهبر فرزانه انقلاب خیلی فاصله داره.

 

سوم اینکه: مجالس کشورهای نظام سلطه و نمایندگانشون، شدیدا اوضاع خارجی و بین المللی را رصد کرده و حتی پیشنهاد و دستور ترور بعضی شخصیت های انقلابی و جهانی را هم صادر کرده و لیست تروریسم بودن و یا نبودن گروهک ها و یا دولت های مخالفشون را صادر و اعلام میکنن.

 

سوال اینجاست که حضرات نمایندگان ما کجا هستند؟ اصلا قصه این نیست که نمایندگان ما هم لیست ترور و ... بدهند. چون اصل مکتب و آموزه های انقلابی و مذهبی ما یه چیز دیگه است. حرف من اینه که چرا از مجلس ما جز چندتا شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل و چندتا قطعنامه کلی و امثال ذلک، چیز دیگری که پشت نظام سلطه را بلرزونه نمیبینیم؟ فقط عکس های دسته جمعی با چفیه و راهپیمایی کفن پوش در آخرین هفته های فتنه و کلی وقت بعد از اقدام ملت شریف ایران وارد صحنه شدن، نه تنها پشت استکبار را نخواهد لرزاند بلکه...